LOGOPEDA

LOGOPEDA:

Agnieszka Strassberger


kontakt:

logopeda@przedszkole.gliwice.pl


Moją pasją jest moja praca. To nie tylko pasja ale też codzienne radości i wiele satysfakcji. To wspaniałe uczucie, kiedy mamy choć niewielki wpływ na wychowanie i kształtowanie młodych ludzi. Uważam że jestem na właściwym miejscu! - jestem tam gdzie powinnam być.

MOJA ULUBIONA KSIĄŻKA:

,, Ania z Zielonego Wzgórza''

Opowiada o 11-letniej dziewczynce z sierocińca, która przez pomyłkę zaadoptowało państwo Cubertów. Myślę, że Ania nie zawsze była osobą godną do naśladowania, ale w niektórych sytuacjach była przykładem właśnie dla mnie. 

 

MOJA ULUBIONA ZABAWA:

scrabble

 

Aga Strassberger

Logopedia


"Nie  ma nic lepszego niż język, który jest łącznikiem życia społecznego, kluczem do wiedzy "
                                                              

- Ezop

 

 

JAK WSPIERAĆ ROZWÓJ MOWY DZIECKA - WSKAZÓWKI TERAPEUTYCZNE DLA RODZICÓW

 

1. Mów, mów  i jeszcze raz mów  do dziecka. 
2. Nie udziwniaj wyrazów, mów prawidłowym słownictwem. 
3.Recytuj wiersze. 
4. Śpiewaj piosenki. 
5. Opowiadaj dziecku co robisz,relacjonuj czynności. 
6. Czytaj, czytaj, czytaj: krótkie wierszyki,  książeczki przynajmniej  1 h dziennie. 
7. Zadbaj  by dziecko  jak najczęściej widziało Twoją twarz,  gdy  mówisz. 
8. Rozmawiaj z dzieckiem, podczas czynności domowych, spacerów, zabawy,odpoczynku. 
9. Świadomie, celowo, w wyznaczonym czasie włączaj dziecku muzykę np . klasyczną, relaksacyjną, a także płyty  z krótkimi piosenkami i wierszykami. 
10. Zachęcaj dziecko do wypowiadania się nawet jeśli coś wskazuje to poproś by powiedziało co chce. 
11. Ucz dziecko różnych odgłosów np. zwierząt, pojazdów. 
12. Bawcie się przed lustrem w śmieszne miny, odgłosy, naśladowanie sylab, wyrazów, bawcie się mówieniem, dmuchajcie, bawcie się buzią. 
13. Pozostajemy w stałym kontakcie z logopedą. 
 

 

TERPAPIA LOGOPEDYCZNA 

 mgr Agnieszka Strassberger

 

PONIEDZIAŁEK 9.30 -12.00
Gr Pszczółki 

 

WTOREK 8.30 -11.30 
Gr. Krasnoludki i Jagody 

 

ŚRODA 11.30 - 13.30 
Gr. Gwiazdki 

 

PIĄTEK 9.30 - 12.00
Gr. Nutki

 

Konsultacje logopedyczne odbywać się będą w każdy ostatni piątek miesiąca od godziny 15.00 -16.00


Proszę o wcześniejszą informację drogą mail -ową obecności na konsultacji. 

 

E- mal: agnieszka.strassberger@gmail.com

 

 

RODZICU! 

 

1. Nie podajemy dziecku w wieku przedszkolnym smoczka, zwracamy też uwagę na to, aby nie ssało palca (wada zgryzu ! )
2. Nie zaniedbuj chorób uszu, gdyż nie leczone mogą prowadzić do niedosłuchu.

Ćwiczenia usprawniające wargi w oparciu o wierszyk "Uśmiech słoneczka " wg. E.M.Skorek 

Dzieci naśladują uśmiech słoneczka tzn. uśmiechają się od ucha do ucha tak, aby było widać zaciśnięte zęby trzonowe.

 

"Uśmiech słoneczka"

 

Na pierzastą chmurkę złote słonko zerka,
ma wielką ochotę pobawić się w berka.
Śmieje się słoneczko od ucha do ucha, 
ząbki zaciśnięte by nie wpadła mucha.
Humorzasta chmurka, choć słonko się śmieje,
narzeka okropnie, że słaby wiatr wieje.
Śmieje się słoneczko od ucha do ucha, 
ząbki zaciśnięte by nie wpadła mucha.
Biedroneczkę w kropki zobaczyło słonko
i prosi radośnie: „pobaw się biedronko”.
Śmieje się słoneczko od ucha do ucha, 
ząbki zaciśnięte by nie wpadła mucha.
Chowa się pod listki mała biedroneczka,
a słonko za chmurkę i nie ma słoneczka.
Śmieje się słoneczko od ucha do ucha, 
ząbki zaciśnięte by nie wpadła mucha.

 


Obok ćwiczeń znajdują  się przykładowe komunikaty pomocnicze dla dziecka.  
Z dzieckiem najlepiej ćwiczyć przed lustrem lub naprzeciwko

Wysuwanie języka do przodu-język długi. (Myszka  wychodzi na spacer).


* Oblizywanie ruchem okrężnym warg-w prawo, w lewo. ( Myszka myje okna).
* Unoszenie języka na górą wargę –dolne zęby widoczne. (Myszka wychodzi na balkon).
* Oblizywanie górnych i dolnych zębów. (Myszka maluje ściany pokoju).
* Unoszenie czubka języka za górne zęby, umieszczenie na wałeczku na podniebieniu twardym.(Myszka podskakuje ).
* Język zagląda do gardła, (Myszka sprawdza co dziecko jadło).
* Czubek języka za zębami (Myszka robi koci grzbiet).
* Język dotyka poszczególnych ząbków. (Myszka zwiedza przedszkole).
 
* Usta wesołe (wargi płaskie rozciągnięte od ucha do ucha). (Myszka wesoła).
* Usta smutne (podkówka z warg. (Myszka smutna).
* Usta  obrażone (wargi nadęte). (Myszka obrażona).
* Usta złe (cienki, wąski pasek). (Myszka zła).
* Wysuwanie warg do przodu i tworzenie tzw ryjka. (Myszka przesyła buziaka).
* Ściąganie i rozciąganie warg (zęby widoczne). (Myszka  się przeciąga).
 
* Wdech przez nos, wydech ustami (Myszka wie, jak prawidłowo oddychamy).
* Chuchanie na zmarznięte dłonie. (Myszka zmarzła).
* Wąchanie kwiatków. (Myszka wybiera się na urodziny i wącha bukiet zakupionych kwiatów).
* Śmiech dziecka –hi-hi-hi.
* Śmiech  staruszki  –he-he-he.
* Śmiech pani- ha-ha-ha.
* Śmiech pana- ho-ho-ho.
 

PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 18

W GLIWICACH

 

DLA

RODZICA

(32) 270-37-84

przedszkole@przedszkole.gliwice.pl

Instagram

 

 

 

PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 18

ul. Brzozowa 50

41-100 Gliwice

 

(32) 270-37-84

przedszkole@przedszkole.gliwice.pl

 

nr konta do wpłat

37 1050 1230 1000 0023 5310 1468 ING Bank Slaski 

 

 

 

PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 18

W GLIWICACH